урок Зачіски на основі коси

План – конспект уроку
Тема: Зачіска на основі коси.
Мета: розширити і поглибити знання про зачіски, показати актуальність
            косичок на сьогоднішній день, ознайомити учнів із історією коси,
            рознглянути технологію виконання зачіски на основі коси, навчити
            аналізувати, знаходити можливі рішення, працювати з інструкційно –
            технологічною картою зачіски.
            Розвивати активність, самостійність, послідовність у роботі,
            пізнавальний інтерес, вміння осмислювати отриману інформацію,
            робити висновки і узагальнення, переносити знання в нову ситуацію,
            відстоювати свої позиції.
            Виховувати відповідвльність, уважність, спостережливість, чуття
            такту, повагу до думок інших учнів, культуру конструктивного
            мислення, культуру мовлення, естетичні смаки, любов до професії.
            Спонукати учнів до подальшого поглиблення знань про зачіски із
            косичок.
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: урок з елементами інтерактивних технологій та технологій
                     критичного мислення.
Завдання: актуалізувати знання учнів з теми «модельні зачіски», познайомитися з історією косоплетіння, розглянути технологію виконання зачіски на основі коси, з'ясувати чи є майбутнє у зачісок із косичок, показати учням як тема «Дівочі коси» використовувалася діячами мистецтва.
Очікувані результати: учні засвоють технологію виконання зачіски із косичок, зможуть навести приклади використання теми «Дівочі коси» діячами мистецтва, розповісти про історію косоплетіння та дати відповідь на проблемно – пошукове  завдання : «Чи є майбутнє у зачісок із косичок?»
Ключові питання:
1.     Історія косоплетіння.
2.     Коси в нас час.
3.     Коси в творах діячів мистецтва.
4.     Технологія виконання зачіски із косичок.
Метод навчання: пояснювально – ілюстративний, проблемний та частково –
                                пошуковий.
Обладнання: мультимедійна система, інструкційно – технологічні карти,
                         кросворд, роздавальний матеріал, підручник, дидактичні ігри,
                         презентація.
Міжпредметні зв’язки: українська література, історія, основи моделювання,художня культура, етнографія та фольклор рідного краю.
На дошці епіграф:
                                                               Гарна коса – дівоча  краса (приказка).

Проблемно – пошукове завдання: Чи є майбутнє у зачісок із косоплетіння?

Хід уроку.

1.     Організаційна частина.
·        Перевірка наявності учнів.
·        Перевірка підготовки учнів до уроку.
2.     Повідомлення теми, цілей та задач уроку.
·        Показ слайд – шоу «зачіски із косичок»

Слово вчителя.
Переглянувши ці прекрасні зачіски із косичок, я думаю, що ви зрозуміли про що ми сьогодні будемо говорити. Тема нашого уроку – «Зачіска на основі коси». Ми з вами познайомимося із історією коси, актуальність цих зачісок на сьогоднішній день та розглянемо технологію виконання зачіски на основі коси. Епіграфом уроку є народна приказка «гарна коса – дівоча краса».


Мотивація навчальної діяльності учнів.
Коси – відмінний спосіб, щоб створити свій оригінальний, неповторний образ. Жінка з косичками ніколи не залишається непоміченою, вона сміливо висловлює своє Я оточуючим. Зачіски з косичками – це завжди красиво, стильно і модно.
Актуалізація опорних знань учнів.
Перш ніж ми перейдемо до вивчення нової теми, давайте згадаємо пройдений матеріал по темі : «модельні зачіски».
Завдання:
Робота з кросвордом «Навпаки »
 «Модельні зачіски».
  Кросворд «навпаки»: заповнена сітка, а текстове завдання необхідно  
  скласти.


Очікувана відповідь.
1.     Щітка, яку використовують при укладанні волосся феном.
2.     Стиль у зачісці, коли поєднуються різнорідні елементи, що належать різним стилям.
3.     Форма, яка надається волоссю шляхом розчісування, укладання, стрижки.
4.     Тупіроване, вичесане та викладене в тугі валики волосся.
5.     Зачіска козаків – запорожців.
6.     Насадка для фена.
7.     Засіб для укладання волосся.
8.     Укладка феном та каркасною щіткою.
9.     Хімічне волокно для плетіння  афрокосичок.
10.                        Волосся завите в трубочку.
11.                       Техніка укладання, при якій відбувається збивання волосся з внітрішнього боку пасма без наскрізного проникнення зубців гребінця.

·        Озвучити композицію із фото сучасних зачісок:
Прийом «Озвучування» спрямовує на усвідомлення змісту інформації, обробки і аналізу її, логічну побудову своєї думки, здатність мислити мобільно.


Очікуваний результат.
Перед нами композиція із фото сучасних зачісок. Ми бачимо ззачіски виконані в різних стилях. Це і еклектика, діловий, класичний, романтичний, елегантний стилі та стилізація у зачісці. Вдало виконана композиція із різних елементів зачіски надає людині неповторного образу. Зачіски, які ви бачите, виконані переважно із таких елементів, як косички, локони, буклі, бант, хвилі. Головним чином – це вечірні зачіски верхнього ряду можна віднести і до побутових – нарядних. Гарно виконані композиції покращують емоційний стан людини, що ми і спостерігаємо на цих зображеннях. Художнє оформлення зачісок показує гарні естетичні смаки майстрів та їх сприйняття прекрасного при створенні художніх образів. Ці зачіски не можуть не привернути увагу. Я вважаю, що тільки любов до професії, до людей, до прекрасного допомогла майстрам своєї справи виконати ці прекрасні креативні зачіски.
§  скласти десять речень, ключове слово «зачіска»;


Очікуваний результат.
1.     Зачіска – це форма, яка надається волоссю під час розчісування, укладання, стрижки, завивки.
2.     Косичка є елементом зачіски.
3.     Зачіски дівчат нашої групи відносяться до ділового стилю.
4.     При моделюванні зачіски обовязково до уваги беруться індивідуальні особливості людини.
5.     Ацентральний тип зачіски – це коли все волосся зачісують за напрямком його росту.
6.     Побутові зачіски діляться на повсякденні та нарядні/
7.     За статтю та віком зачіски діляться на жіночі, чоловічі, для молоді, дитячі, універсальні, поза статтю.
8.     Діловий стиль у зачісці створюється за допомогою простих обрисів, обмеженої кількісті деталей, передбачає відсутність надмірного декору.
9.     Метою перукаря є підкреслення позитивних рис клієнта і маскування недоліків за допомогою зачіски.
10.                       Модні зачіски – це зачіски, які у певний час найпоширеніші.

§  Есей (есе) – ( міні – тівр з проблемного питання « Яке  значення для людини має зачіска?»)
Есе показує творче застосування знань, передбачає вираження учнем своєї точки зору, особистої субєктивної  оцінки предмету міркування.


Очікуваний результат.
                                               Яке значення для людини має зачіска?
Французи говорять: «Про людину можна судити по його взутті та зачісці». Ніщо не має на нас більшого враження, як зачіска людини. Як би гарно людина не виглядала, а безглуздя на голові все зіпсує. Це стосується абсолютно всіх.
Зачіска впливає на настрій, дарує радість і щастя, або наводить смуток і депресію. Вона говорить про внітрішній стан людини, є важливим елементом іміджу, унікальним інструментом самовиявлення людини. За допомогою зачіски легко змінити свій імідж і стиль. Імідж не врятує навіть дорогий одяг, якщо загальне враження буде зіпсоване невдалою зачіскою.
Стильна зачіска – про це мріють багато чоловіків і жінок: ефектна зачіска, що гармоніює із зовнішністю, відіграє велику роль у очах оточуючих.
Смак, вміння гарно і модно укладати волосся, виглядати завжди ідеально – все це закладається в ранньому дитинстві. Зовнішність людини має свої фізичні особливості. Зачіска здатна змінити і покращити зовнішність, підкреслити перевагу і завуалювати недоліки.
Звичайно зачіска повинна надавати впевненості, але для того, щоб це сталося, вона перш за все повинна подобатися вам. Іноді при зміні зачіски змінюється не тільки життя, але і поведінка людини, його манера триматися, зявляється самовпевненість в собі.
В народі кажуть: « Якщо не можеш щось змінити у житті, зміни хоча б зачіску».
Зачіска, в першу чергу – це самопрезентація в соціумі.
Гарна зачіска – це ваша візитна картка.


5.Засвоєння нового матеріалу.
Слово вчителя.
Зачіски із косичок – це завжди красиво, модно і стильно. Плетіння із волосся залишається актуальним трендом і цього року. Ви добре знаєте, що косички в залежності від способу плетіння бувають різних видів. Давайте згадаємо з вами, які косички бувають?

Очікувана відповідь. Косички бувають: звичайні, колосок, напівколосок, марежана, рибячий хвіст, батіг, косичка – пшеничка, французика коса, афрокосички, дреди тощо.

Особливу увагу в моді 2017 року зачісок на довге волосся заслуговує плетіння і зачіски із косичок. Натуральна недбалість цінується стилістами цього року понад усе. Тільки такі косички надають образу природність і кокетство. Але все ж таки кожна людина вибирає зачіску з косичками за своїм смаком. Зачіски із косичок добре зарекомендували себе і в повсякденному житті і для урочистостей. Особливо популярні сьогодні коса «риб’ячий хвіст» та «колоссок» набік.

Тема «Дівочі коси» хвилювала і людей мистецтва: художників, поетів, композиторів.
                     Учениця співає пісню «Розпустили кучері дівчата»
                                 Розпустили кучері дівчата,
                                 Ще й підвели брови для краси.
                                 Тільки ти роби, як вчила мати,
                                 Не обрізуй русої коси.

                                 Хай вона росте густа та пишна
                                 Кучерявим хлопцям на біду.
                                 Я ж тобі, моя чарівна квітко,
                                 Сам троянди в коси заплету.

                                  Cтану рано-вранці до схід сонця,
                                  Назбираю квітів запашних.
                                  Що є краще за дівочі коси,
                                  Ще й троянди, вплетені у них.

Назву «Дівочі коси» має навіть водоспад у Приельбруссі, який знаходиться на висоті 2800м. Cвою назву водоспад отримав за численні струмки, що широко розтікаються по опуклому камяному руслу. По дрібних жалобах стікають струмки води, дуже схожі на розпущені  коси дівчини – горянки.

Слово вчителя.
А чи знаєте ви приказки, де згадується коса? Я зараз буду починати приказку, а ви продовжте її.
1.     Дівчина з косою,…………………..як трава з росою.
2.     Нема коси,…………………………нема краси.
3.     Дівчина без коси,………………….що кінь без гриви.
4.     У неї в косах сорока,……………...гніздилась.
5.     Подивись на косу,………………...подумай про господиню.
6.     Увесь той розум,………………….що коса.
7.     Коса,……………………………….дівоча краса.
8.     Довга коса,………………………..довгий розум.
9.     Яка коса - ………………………..така й краса.
10.           Не треба на людях заплітатися, бо ……..не прийдуть свати у хату.
? Виникає питання: «А як же давно зачіски із косичок полюбилися    
                                                людям?»
          
Книга рекордів Гінесса в 1998р.,вказує , що найдовша коса становить 5м.19см., і належить вона, як не дивно чоловікові, мешканцю Тайланду, йому вже 85 років, волосся він не стриг останні 70років. А на Україні найдовше волосся має жителька Черкас - Анна Янко, яка має волосся довжиною 2м.21см. 3 червня минулого року 17- річна школярка Марія Савва вирішила обрізати свої коси аби на виручені кошти від продажу волосся купити форму для бійця АТО. Допомогу від Марії волонтери передали одному з бійців 23 батальйону Андрію.

Учень. Повідомляє про історію коси.
                                                      Зміст
                                1. Історія плетіння кіс.
                                          2. Коси на Русі.



1.     Історія коси.
Здавна головною прикрасою жінки вважалося довге гарне волосся. Згідно з переказами, в ньому зберігалися вся мудрість і сила людини, а при виборі майбутньої дружини дивилися на статуру, обличчя і товщину коси.
Зачіска зявилася навіть раніше одягу, вона розповідала про безліч речей – про племя, про характер, про наміри. Найзручніша зачіска – коса. Дрібні косички носили в Африці. Коси і косички носили деякі племена індіанців. А для нас коси – традиційна українська зачіска. Само по собі довге волосся вважалося прикрасою.
У Греції та Римі можна побачити складні зачіски з кіс, благо до нас дійшли зразки скульптур і живопису. Римські матрони любили високі каркасні зачіски з пучками косичок.
Потім настали інші часи: в Західній Європі в середні віки тон задавала церква, і жінки зобовязані були покривати голову. Коси не пішли з життя: під головним убором у дам були скроневі коси, перевиті широкими стрічками. Іноді коси знатних осіб були дуже довгими, завдяки додаванню окремих смужок тканини. Носили коси і в сітках над вухами, зачіска нагадувала равлика або баранячий ріг, за що і отримала подібну назву.
В епоху Відродження волосся перестали ховати під головними уборами. Це дало новий імпульс зачіскам, до них повернулися індивідуальність, смак, фантазія виконавця. Однією з найпопулярніших зачісок був зібраний на потилиці пучок, перевязаний хрестоподібно.
2.     Коси на Русі
На Русі з давніх часів символом дівочої краси вважалася коса. Ця зачіска була поширена ще в домонгольський період. Жіночі зачіски Стародавньої Русі та Московської держави довгий час зберігали національний колорит – коси. Існував поділ на дівочі та жіночі зачіски. Дівчата прикрашали косу на кінці стрічкою або «накосником». Це була дощечка з берести, розшита намистинками. Волосся не покривали, зачіску доповнювала стрічка або вінок на голові. В день весілля подружки нареченої під спів протяжних сумних пісень з плачем розплітали дівочу косу, щоб переплести її на дві скроневі і укласти короною навколо голови, зачіску покривали маленькою полотняною шапочкою, щоб сторонні чоловіки не могли побачити волосся.
Заміжні жінки не мала право відкривати волосся при сторонніх чоловіках – тільки на своїй половині, при чоловікові. На Русі існував вираз «осоромитися», що означало зірвати покривало з голови.
Після 1917 року змінилася мода на зачіски. Трудящі жінки стали носити короткі стрижки «під гребінку». А ті, хто не хотів розлучатися зі своїм довгим волоссям, продовжували  носити традиційні коси, укладаючи їх в кошик або обвиваючи навколо голови короною, віночком. У повоєнні роки на кілька десятиліть коси стають незмінною зачіскою для школярок. І до 90-х років величезне число дівчаток носили косички ( в молодших класах – часто дві). Час від часу дизайнери моди і стилю намагалися повернути косам колишню популярність, але довгий час це не зустрічало розуміння. Однак коси повернулися в несподіваному виконанні. Тепер в них більше етнічних мотивів, запозичених з різних культур. І сьогодні коса залишається символом жіночності, краси і стилю, що не залежить від примх моди.

Слово вчителя.
Ви бачите, що зачіска із косичок була актуальною в усі часи. Сьогодні ми познайомимося із технологією виконання зачіски на основі косичок. Вам пропонується технологічна карта зачіски. Я роблю зачіску учень продовжує.
Опрацюйте її і спробуйте сконструювати технологію її виконання. Учень розповідає про технологію виконання даної  зачіски.
Слово вчителя.
1. Якщо не робити акуратну розтріпаність, то що зміниться у загальному вигляді зачіски?
Очікувана відповідь. Зачіска матиме більш повсякденний вигляд в діловому стилі.
 2.  Який декор ви б запропонували?
Очікувана відповідь. Можна запропонувати декоративні шпильки з намистинами. Але щоб остаточно запропонувати декор, треба знати,яка сукня, аксесуари.
3.   Як по – іншому називають косу «рибячий хвіст»?
Очікувана відповідь.  «Коса рибячий хвіст»  по – іншому називають «батіг», «косичка - пшеничка».
6.   Закріплення нового матеріалу.
Завдання:
Ø Виконайте дизайн – аналіз зачіски на основі косичок.
В результаті кожен робить записи своїх власних думок та ідей. Учні аналізують виріб (в даному випадку зачіску) з метою проникнути в задум дизайнера, зрозуміти взаємовідносини між формою, призначенням, матеріалами, засобами виробництва.

Приклад схеми виконання «дизайн - аналізу» зачіски.
ü Стиль:__________________
ü Тип зачіски:_____________
ü Силует:_________________
ü Елементи зачіски:________
ü За призначенням:________
ü За способом виготовлення:_________
ü За статтю та віком:________________
ü За довжиною волосся:_____________
ü За модністю:_____________________
ü Декор:__________________________

Очікувана відповідь.
Зачіска із косичок – вечірня зачіска. Вона відноситься до напрямку стилізації. Тип даної зачіски індивідуальний, силует напівприлеглий. Вся композиція складається із коси «рибячий хвіст», яка виконується в техніці «колоска» та мережаної коси.
При виконанні зачіски використовували гребінець, а із засобів для укладання – лак для волосся. За призначенням вона видовищна, за статтю та віком – жіноча, за способом виготовлення – холодна. Вся композиція виконана на довгому волоссі. За потребою зачіску можна прикрасити відповідним до образу декором.

§  Обгрунтуйте або спростуйте тезу: «зачіски із косичок краще підходять до ділового стилю».
Учням пропонується запитання, на які може бути відповідь «за чи проти». Кожен обирає свою власну думку і під час обговорення відстоює, аргументуючи її.
               Етапи відповіді:
Ø Я вважаю…..
Ø Тому, що…..
Ø Наприклад…
Ø Отже (висновок)….

Очікувана відповідь.
Я вважаю, що це не так, тому що за допомогою косичок можна створити зачіски, які підходять до різних стилів.
Наприклад зачіски із косичок можуть відноситися до ділового стилю, екстравагантного, етнічного, екзотичного, елегантного, еклектики, стилізації тощо.
Отже, зачіски із косичок, в залежності від композиції та загального образу людини можуть відноситися до різних стилів.

·        Вам пропонується  зображення зачіски. Спробуйте по загальному вигляду розказати технологію виконання.

Очікувана відповідь.
Технологія виконання.
1.     Волосяний покрив за допомогою косого проділа ділимо на дві частини.
2.     Повздовж крайової лінії росту волосся на лобі та повздовж косого проділа заплести «напівколосок».
3.     Також «напівколосок» можна заплести з правого боку і зєднати ці дві косички біля вуха.
4.     Волосся нижче косого проділу накрутити на електрощипці або бігуді. Із створених локонів зробити   стрижку, яку потім начесати злегка, щоб створити повітряні локони.
5.     Кінчики косичок можна теж накрутити на бігуді, а можна заплести косичку і укласти за бажанням.
6.     У місці зєднання косичок можна прикріпити якусь прикрасу.
7.     Зачіску зафіксувати лаком.


            8.   Рефлексія.
Слово вчителя.
    Що дав вам сьогоднішній урок?
    Учень.
Сьогодні на уроці ми познайомилися з технологією виконання вечірньої зачіски «Ніжність». Ці знання я зможу використовувати в своїй практиці на уроках виробничого навчання та в житті. Також мені було цікаво дізнатися про історію коси та торкання теми «Дівочих кіс» у мистецтві. Таким чином, мої знання про зачіски поглибилися. Тема «Зачіски косичок» викликали в мене зацікавленість, бажання поглибити знання по цій темі. Ця тема, на мій погляд, актуальна.

Слово вчителя.
Дійсно дівоча коса – це класика. Скільки століть цій зачісці – ніхто не скаже точно. Та все ж коси і косички переживають новий бум. Тому вам, майбутнім перукарям, я впевнена, ці знання знадобляться, щоб бути в подальшому майстром своєї справи.

 Учень читає вірш.   Навіщо косички дівчатам? –
                      Ніяк зрозуміти не міг.
                      На них треба стрічок багато
                      Та й клопоту менше без них.

                        Проте косички довгі
                        Всім радують серця,
                        Тому, що ті косички
                        Дівчатам до лиця.

8.  Підведення підсумків уроку.
9. Домашнє завдання (дифенційоване).
Обовязковий мінімум.
Опрацювати інструкційно – технологічну карту зачіски «ніжність»
Повторити 7.3.10 ст. 154 – 157.
Тренувальний рівень.
Запропонувати свій варіант зачіски на основі зачіски із косичок.
Творче завдання
Розробити інструкційно – технологічну карту фантазійної зачіски із
 косичок.
                                                                   

Комментариев нет:

Отправить комментарий

План уроку "Фарбування волосся барвниками різних груп"

Тема:   «Фарбування волосся барвниками різних груп» . Мета: Навчальна: Ознайомити учнів із барвниками різних груп, сформувати знання,...